Start aanleg Maasvlakte 2
Event concepten
In opdracht van het Rotterdams Havenbedrijf hebben wij het creatieve concept ontwikkeld en gerealiseerd voor de spectaculaire symbolische start van de aanleg van Maasvlakte 2 en de naamgeving van de havens door koningin Beatrix. Meteen na aankomst kwamen de genodigden voor de eerste verrassing te staan: schoenen inleveren en laarzen aan! De speciaal voor deze dag gebouwde tent bood een prachtig uitzicht over de Noordzee, waar drie sleephoppers vlak voor de kust zand spoten. Een indrukwekkend gezicht. Via twee luchtsluizen kwamen de gasten vervolgens terecht in een black box van 30 x 30 meter, die gevuld was met een laag water. Terwijl de gasten, inclusief koningin Beatrix, gelaarsd en wel in het water stonden, begon de show: een spectaculaire totaalbeleving met een 12 minuten durende film waarin een jongetje, Bram, vertelde over het belang van de nieuwe Maasvlakte, die werd vertoond op een decor van acht grote beeldprojecties, plasmaschermen en twee grote holopro’s. Dit in combinatie met speciaal gecomponeerde muziek en bijzondere lichteffecten maakte dat de genodigden ogen en oren te kort kwamen. Aan het einde van de film gaf Bram het startsein voor het opspuiten van de nieuwe Maasvlakte. Daarbij liep al het water uit de tent (200 m3) en werd een maquette van Maasvlakte 2 zichtbaar. Op dat moment liep Bram live de tent in om de Koningin te helpen bij de handeling om de nieuwe havens te vernoemen naar haar eigen kleinkinderen.
Concept
Piet-Harm Sterk
Camera
Rolf Dekens
Geluid
Bouwe Mulder
Productie
Joost Trines
Regie
Janice Pierre
Muziek & sound design
B-wave
Rinus Aarts
Fragment
- Winnaar Gouden Giraffe 2013 | Live Communication Award | categorie Creative | Amsterdam