“Versterk het bewustzijn van de gevaren die op de loer liggen door het gebruik van de smartphone en de verantwoordelijkheid die dit met zich meebrengt”: dat was het idee achter de interne videocampagne voor de machinisten van de NS. Om deze gevaren meer voelbaar te maken, is er niet alleen veel interactie tussen de verteller en de kijker, maar vuurt de smartphone van de verteller ook constant informatie op de kijker af door middel van het tonen van allerlei berichtjes. Hierdoor ervaart de kijker hoe moeilijk het is om gefocust te blijven, en laat het de nieuwe dynamiek zien die de smartphone met zich meebrengt. Dankzij smartphones nemen we niet alleen ons werk mee naar huis, maar kunnen we ook ons privé leven mee naar het werk nemen!

Regie
Maarten van Voornveld
Marlon Bos

Concept
Piet-Harm Sterk

Scenario
Maarten van Voornveld

Cast
Hylke van Sprunder
Romy van der Vaart

Camera
Robbert-Jan van der Does

Geluid
Jillis Schriel

Montage
Marlon Bos

Productie
Jonna van den Berg